31. tammikuuta 2014

Koulurääkkiä meille molemmille

Mia tuli eilen huutelemaan ohjeita ja pitämään pientä rataharjoitusta minulle ja Leeville. Sekä hevonen että minä oltiin rättipoikki treenin jälkeen! 


Treenattiin B-merkin kouluradan meille vaikeita asioita, eli pohkeenväistöä etujalat uraa seuraten ja sekä ravin että laukan kokoamista, jotta saadaan temponlisäyksiin oikeaa meininkiä. Väistöt olivat loppupeleissä helpompia, kuin ne kokoamiset ja lisäykset... Voi luoja, kuinka kuuma voi ihmisellä olla! Leeviä ei ole tietääkseni koskaan pahemmin koottu ja sillä kesti tovi tajuta homman juoni, kun haettiin hevoseen vieteriä ja takaosan käyttöä. Ravissa voima ei riitä istua kunnolla takaosalle, mutta laukassa saatiin kaksi oikeasti hyvää askelta. Hevonen rehellisesti nousi sä'ästä ylös ja otti takajalat reilusti rungon alle. Harmi vaan, että olin liian hidas jalalla ja hyvien askelten jälkeen hevonen putosi raville. Pääasia oli kuitenkin, että sekä hevonen ja minä saatiin onnistuminen ja laukassa saatiin kunnolla eroakin temponlisäykseen. Laukka on Leeville selvästi ravia helpompi askellaji ja sitä on ylipäätään helpompi ratsastaa. Vuoden kuluttua voisi ravikin olla jo pidemmällä?

Itse radan ratsastus oli täysi katastrofi ensin ja Leevi kuskasi meikäläistä poissa avuilta minkä ehti. Uudestaan tullessa rata oli paljon tasapainoisempi - sius ne osat, mitkä muistin! :D Ryssin oikeastaan joka ikisen kohdan radasta, unohdin sen siis kymmenessä minuutissa. Hyvä minä! Nyt treenaan rataa päähäni ja Leevin kanssa tehdään sileällä kokoamisharjoituksia ja siitä lähtöä pohkeesta eteen sekä väistöä. 



Olen tänään ollut vasta tuollaisen 13h töissä ja muutaman tunnin täällä saa vielä viihtyä. Vaihdoin kyllä shellitytöstä raviratatytöksi välillä :) Huomenna olen Tampereella, Annika liikutti Leevin tänään ja liikuttaa myös huomenna. Sunnuntaina hyppään Yli-Huhtalan valkussa ja maanantaina hinkataan taas koulua mikä keritään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti