14. tammikuuta 2013

Kymmenen kysymyksen haaste

Elina haastoi minut vastaamaan kymmeneen kysymykseen ja vihdoin sain tämän aikaiseksi. Minun pitäisi haastaa neljä blogia, mutta vain seuraavat saavat haasteen;
Ratsukon matka
Viivin poniblogi
Jos joku muu haluaa tehdä, be my guest :)



1. Miksi aloitit blogin pitämisen?
Olin jo jonkin aikaa lukenut muiden blogeja ja tykkäsin kovasti bloggaamisen ideasta. Ajattelin kokeilla, haluaako joku lukea minun ja elikoideni elämästä osittaisen treenipäiväkirjan ja osittain vain turinointia varten.

2. Oletko kilpaillut / millä tasolla?
Ravipuolella ponilähdöissä ja ratsastuksessa seuratasolla helppoa C:tä sekä korkeimmillaan 80-90cm.

3. Kuinka kauan olet ratsastanut?
Kaikki vuodet yhteenlaskettuna taitaa olla jotain 12 tai 13 vuotta yhteensä. Välissä on taukoja, mutta kuitenkin.



4. Koulu vai esteet?
Vielä vuosi sitten olisin sanonut koulu, mutta niin se mieli muuttuu eli esteet! Shock on selvästi kaivanut kaiken sen itsesuojeluvaiston alta vielä jotain uskallusta ;)

5. Valmennus vai kilpailut?
Raveissa kilpailut ja ratsastuksessa valmennukset. Valmennuksissa oppii aina uutta ja pidän tehtävien hiomiosesta valvovan silmän alla. Ravipuolella kuitenkin luonnollisesti treenaan yksin ja on kiva päästä kilpailemaan aina välillä. Olen tosin varsin kilpailuhenkinen...

6. Poni vai hevonen? Perustele.
Raveissa poni ja ratsuna hevonen. Russit vaan ovat se minun rotuni ja siksi harrastan mielelläni raviponeja. Jos hevosista valitsisin, minulla olisi lämminverinen.
Ratsuna kuitenkin pidän oman pituuteni vuoksi (isoista) hevosista. En pysty kuitenkaan täysipainoisesta ratsastamaan kovin pientä ponia.



7. Onko sinulla omaa, hoito- tai vuokrahevosta?
Yksi oma, yksi ylläpidossa ja ratsastan milloin mitäkin.

8. Oletko hypännyt maastoesteitä?
Lasketaanko ei-viralliset-maastoesteet? Shockilla olen hypännyt kotosalla tukkipinoja ja kaatuneiden puiden yli, sekä treenannut veteen menoa käyntiä kovemmassakin askellajissa.

9. Lempihevosrotusi?
Russponit ja minulle sopivat puoliverihevoset. Puoliverisen virallisen rodun jätän auki, sillä olen tavannut kaikenrotuisia mukavia hevosia. Russeilla vaan on se tietty pilke silmäkulmassa...

10. Korkein hyppäämäsi este?
Taitaa olla jotain 110cm tienoilla. Muistaakseni peräti tasaokseri.


Postauksen kuvista kiitos Henna, Mia sekä Janita!

1 kommentti

  1. Moikka! Täällä ilmoittautuu uusi lukija, kiva kun joskus löytyy näiden vähän vanhempienkin blogeja, joita lukea :) Todella kivoja kuvia ja hyvää tekstiä, jään innolla seurailemaan!

    Ps. on muuten tuossa kurressa pikkaisen samaa näköä kuin omassanikin, älyttömän söpö poni sulla!

    VastaaPoista