2. maaliskuuta 2014

Tulevia varustehankintoja

Kävin lauantaina Mian kanssa Porin Ratsastusvaruste Nurmessa ja innostuin taas kerran sovittelemaan kisatakkeja - ja taisin nyt löytää sen minun takkini. Tähän asti olen tykännyt Pikeur Sarissasta, mutta kokeilin Sarissaa päälleni ja joko olen laihtunut tai aika kultasi muistot, sillä takki ei istunut yhtään niin hyvin päälle kuin muistin. Sitten Teija tempaisi henkarista uuden rakkauteni koossa 36 ja olin aivan varma, että yritykseksi jää. Ei tämä voi mahtua päälleni.


Kingsland Milano istui niin superhyvin, että olin aivan myyty! Takissa on vähän jotain pientä jippoa, mutta se on silti tarpeeksi hillitty myös koulun kisaamiseen jos minulta kysytään. Tykkään vähän pidemmän mallisesta takista, sillä en ole tarpeeksi laiha käyttämään lyhyttä takkia :) Käyn sovittamassa takkia vielä eri paidalla ja olen varmaan melkein pakotettu antamaan tälle uuden kodin. Minullahan ei siis ole kisatakkia ja sellainen on parempi ostaa, jos meinaan aluetasolle joskus nousta kisaamaan.

Takin lisäksi ostoslistalla ovat kyllä myös uudet kisahousut, tällä kertaa puhtaan valkoiset sekä Leeville puhtaanvalkoinen kouluhuopa. Nykyiset kesäsaappaani meinasivat pudota jalasta Zilpan kisoissa, eli ilmeisesti tarve on myös uusille saappaille...

Kisavaateunelmien lisäksi kesän tavoitteena on hommata Kurrelle uudet koulusuitset, varsinkin jos tie alkaa sen kohdalla viedä kohti aluekoulukisoja. Olen kovin tykästynyt Hööksin seuraaviin suitsiin:



Kurrella on hankala pää, sillä se vaatii lyhyet poskihihnat, pitkän otsapannan ja taas kohtuu pienen turpahihnan. Erityisen hankalaksi homman heittävät ne poskiremmit. Hööksin suitset ovat usein sopineet ns. merkkisuitsia paremmin ja nämä Claridge Housen Newport-suitset miellyttävät silmääni. Otsapannan voin vaihtaa tarvittaessa pidempään ja turpahihnan valkoinen vuoraus on niin nätti ja niiiin kouluratsastusta ;)

Myös Leevi tarvitsisi mustat koulusuitset mustan satulan vuoksi ja jos Hööksin kuvastoa selataan, tykkään kovasti edelleen Claridge Housen mallista Culmore - mustana tietenkin!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti